Najlepsze świetlówki do biura.

Zapewnienie odpowiedniego oświetlenia w miejscu pracy jest obowiązkiem pracodawcy. Optymalne dobranie światła powoduje mniejsze zmęczenie, brak dolegliwości bólowych oczu i głowy oraz większą wydajność pracowników.

Światło w biurze

Dokładne wytyczne i normy, jakie spełnić ma oświetlenie powierzchni biurowych zawierają określone rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Dość wspomnieć, że określone pomieszczenia i stanowiska pracy powinny spełniać oddzielne standardy i polskie normy. Świetlówki w nich stosowane muszą być harmonizować z tymi zaleceniami. Projektując lub dostosowując budynek do pracy biurowej należy dokładnie rozplanować rozmieszczenie stanowisk pracy oraz przemyśleć jaki rodzaj oświetlenia zostanie zastosowany i jaka świetlówka będzie emitować wystarczająco dobre światło.

świetlówka

Parametry oświetlenia w biurze

Istnieją podstawowe parametry, które należy wziąć pod uwagę wybierając świetlówki do biura. Jednym z nich jest natężenie mierzone w luksach. Przyjmuje się, że blat biurka pracownika powinna rozjaśniać żarówka emitująca światło na poziomie 500 luksów. Innym parametrem jest migotanie i efekty stroboskopowe. Należy tak dobierać świetlówkę do stanowiska pracy, aby drgań światła było jak najmniej.